WERKWIJZE

RT Amsterdam biedt lessen aan op de praktijk in Amsterdam of online via video-chat lessen in een digitale leeromgeving.

Een RT-traject start met een intakegesprek waarin we elkaar beter leren kennen. Door middel van observatie, een aantal korte testen, bijvoorbeeld een dictee of een rekentoets, en eventueel een aanvullend gesprek met de leerkracht op school, is meestal vrij snel duidelijk welke vaardigheden worden beheerst en waar de hiaten zich bevinden. In onderling overleg formuleren we de hulpvraag en bespreken we de persoonlijke wensen en mogelijkheden. Zo kunnen we samen precies de  specifieke ondersteuning bieden die nodig is.
Hierbij is uitgangspunt dat we het probleem bij de wortel willen aanpakken. Zodoende kunnen we samen met een leerling zeer doelgerichte hulp bieden om het fundament van een kind te verstevigen. Dit geeft uiteindelijk meer (zelf)vertrouwen en zekerheid, waardoor een kind weer trots kan zijn op zichzelf.
 
Tijdens het RT-traject hebben we regelmatig contact over de voortgang. Indien nodig is het mogelijk om een tussentijds evaluatie rapportage op te stellen, die we ook kunnen bespreken met de leerkracht op school.

Contact


M V
  2+1 =